28.10.11

Καημένε Μακρυγιάννη νο2…



«Καημένε Μακρυγιάννη να ‘ξερες
γιατί το τζάκισες το χέρι σου
το τζάκισες για να χορεύουν σέικ τα κωλόπαιδα».


Κοντομαρί Χανίων, πρωινό της 2ας Ιουνίου 1941: Περήφανοι και Γενναίοι στο δρόμο για το εκτελεστικό απόσπασμα. Τέσσερα χρόνια μετά ο Ελύτης θα γράψει στο "Άσμα ηρωικό και πένθιμο"
Φωτογραφία: Γερμανικά αρχεία

Καημένε Μακρυγιάννη…



«Καημένε Μακρυγιάννη να ‘ξερες
γιατί το τζάκισες το χέρι σου
το τζάκισες για να χορεύουν σέικ τα κωλόπαιδα».


Ντίνος Χριστιανόπουλος
«Καημένε Μακρυγιάννη να ‘ξερες» από τη συλλογή «Το κορμί και το σαράκι»
Εκδόσεις Διαγώνιος, 1964

Φωτογραφία: www.tovima.gr

27.10.11

Εξαιρετικά επείγον! Διαβάστε το



ALL WRITE
Ο κανιβαλισμός τον καιρό της πλημμύρας
Κώστας Βαξεβάνης
«Μετά, στην πλημμύρα του άνοου, δεν υπάρχει αντίσταση και το μετά από την πλημμύρα αυτή δεν υπάρχει πια» Γ.-Αλ. Μαγκάκης (Ζήτησε να γραφτεί στον τάφο του)

Δεν μπορείς να πεις τον Ρομπέρτο Κανέσα σκληρό άνθρωπο. Κάθεται απέναντί μου, ένα έξυπνο πρόσωπο φωτισμένο από τ’ άσπρα του μαλλιά, και γελάει με την καρδιά του. Μόνο στα μάτια του, έτσι πιστεύω εγώ, γιατί ίσως πρέπει να πιστεύουμε όταν ο φόβος δεν μας επιτρέπει να κάνουμε κάτι άλλο, βλέπω μια σκιά. Τη σκιά του πρωτόγονου ζώου που επιβίωσε μέσα στην ανθρώπινη φύση.
Ο Ρομπέρτο σηκώνει τα τρία του δάχτυλα ενωμένα, τα κρατάει για ώρα μπροστά στο πρόσωπό του και ύστερα τα οδηγεί ως το στόμα σε μια ιεροτελεστική αναπαράσταση. Νιώθω το δέρμα μου να γίνεται κύτταρα, μόρια αδόμητης ύλης, σε μια ανατριχίλα που δεν είναι οργανική λειτουργία, αλλά άρνηση. Ο Ρομπέρτο συνοδεύει την κίνησή του με τη διήγηση: «Κόβαμε μικρά κομμάτια το παγωμένο σώμα των νεκρών φίλων μας και το καταπίναμε χωρίς να το μασάμε. Σε λίγες ώρες δεν ήταν οι φίλοι μας, αλλά η πρωτεΐνη που έπρεπε να καταναλώσουμε για να επιβιώσουμε πάνω στις χιονισμένες Άνδεις επί 90 μέρες, αφού έπεσε το αεροπλάνο μας».
Ο Ρομπέρτο ήταν ένας απ’ τους 27 που επέζησαν απ’ το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στις Άνδεις το 1973, κανιβαλίζοντας τα σώματα των νεκρών φίλων τους. Τον συνάντησα στην Ουρουγουάη, λίγο αφότου βγήκε η ταινία Επιζήσαντες που περιγράφει την π εριπέτειά τους. Ακόμη και τώρα, χρόνια μετά, παρότι έχω συνειδητοποιήσει πως όλο αυτό το οικοδόμημα του πολιτισμού μας ισχύει, αν και μόνο αν εξασφαλίζεται η επιβίωσή μας, η ανάμνηση του Ρομπέρτο Κανέσα με τα τρία δάχτυλα μπροστά στο στόμα να αναπαριστά τη φρίκη που κατέπεσε από την ανάγκη με κάνει ν’ ανατριχιάζω.
Όχι, ο κανιβαλισμός δεν μας είναι ξένος. Ο άνθρωπος είναι ένα ζώο που σταδιακά εξανθρωπίζεται και ξαναγυρνά στη ζωώδη φύση του, όταν απειληθεί η ύπαρξή του. Η χώρα όπου ζούμε νιώθει πως απειλείται. Έχει ήδη αρχίσει να καταναλώνει σάρκες, πιστεύοντας πως καταβροχθίζει τις πρωτεΐνες της επιβίωσης. Ούτε σώματα συνανθρώπων ούτε ηθικές οριοθετήσεις. Σηκώνει τα δάχτυλα και οδηγεί ως το στόμα την τροφή της, απενοχοποιημένη από τις υποτιθέμενες ανάγκες, εξουθενωμένη από την αβεβαιότητα.
Τι απειλεί την επιβίωση; Η κρίση είναι η απάντηση των περισσότερων. Η κρίση, όμως, δεν είναι τίποτα άλλο από ένα υποσύνολο στην «πλημμύρα του άνοου». Δεν είναι μόνο η λειτουργία των όρων της αγοράς, αλλά η υποταγή τους σε αυτούς. Οι περισσότεροι, όταν μιλούν για κρίση, περιγράφουν την οικονομική της διάσταση. Κάποιοι, δηλαδή, ενώ εμείς είμαστε απόντες, απεργάστηκαν το μέλλον μας, έκλεψαν τα λεφτά μας, μας οδήγησαν στην ανέχεια και τώρα στον κανιβαλισμό. Όλα αυτά στην Ελλάδα έγιναν με τη βοήθεια ενός «σάπιου πολιτικού συστήματος», το οποίο όλοι κατηγορούν, μια και φύτρωσε ως μανιτάρι στο δάσος μετά απ’ τη βροχή κάποιων πολιτικών εξελίξεων.
Η ευθύνη γι’ αυτά μοιάζει τόσο μακρινή, που δεν μας συμπεριλαμβάνει, δεν απαιτεί από εμάς κι έτσι μοιραία μάς δίνει το δικαίωμα της τιμωρίας, ίσως και του κανιβαλισμού. Είναι προφανές πως η αλήθεια δεν είναι αυτή. Και δεν συμβαδίζει με την προσπάθεια αντικειμενοποίησης των προβλημάτων που δημιούργησε η ίδια η πρακτική μας.
Ακόμη και αν κάψουμε στην πυρά όλα τα «χοντρά» παιδιά της Μεταπολίτευσης, δεν πρόκειται να φωτίσουμε κανέναν δρόμο προόδου. Γιατί το πολιτικό σύστημα είμαστε πια εμείς. Είναι αυτή η Βουλή με τους κρετίνους που επιλέξαμε, αυτούς που ανταποκρίνονταν στα γούστα και τις ευκολίες μας. Είναι η Βουλή με τους ανεπάγγελτους, με τους ποδοσφαιριστές, τους τραγουδιστές, τους τηλεοπτικούς αστυνόμους και τις κινηματογραφικές λολίτες. Αξίζουν ή όχι, δεν αναδείχτηκαν από καμιά πολιτική διαδικασία, αλλά απ’ τον πολιτικό στρουθοκαμηλισμό μας που κατανάλωνε ό,τι έλαμπε.
Τώρα κατηγορούμε αυτό το πολιτικό σύστημα γιατί δεν παρήγαγε πολιτική σκέψη με την ίδια ευκολία που σταύρωνε τα ποθητά του πόδια στα έδρανα της Βουλής; Γιατί δεν έπαιξε καλά τον πολιτικό του ρόλο, όπως έπαιζε αυτόν στο σίριαλ; Τώρα οι εφημερίδες θα γράψουν βαθυστόχαστα άρθρα για την αδυναμία του πολιτικού συστήματος; Αυτές που κυκλοφορούσαν με θέματα για τις «ωραίες της Βουλής», αποκρύπτοντας τα τέρατα της πραγματικότητας;
Το πολιτικό σύστημα δεν είναι μόνο οι νταβατζήδες, τα αλληλοδιαπλεκόμενα συμφέροντα και οι αργυρώνητοι δημοσιογράφοι. Είναι μια κοινωνία ανοησίας, ασφαλούς ουδετερότητας, εξυπηρετικής άγνοιας και συμφεροντολογικής υπομονής. Αυτή που έσπασε τ’ αξιακά φράγματα για να επέλθει η «πλημμύρα του άνοου». Η κοινωνία που εξομοίωσε το televoting με την ψήφο. Που μπέρδεψε την πραγματικότητα με την εικονικότητα που αντικατέστησε την αυτογνωσία.
Ο Μαρξ έλεγε πως η βία είναι μαμή της Ιστορίας. Οι μεγάλες αλλαγές έχουν βία, αλλά η βία δεν σημαίνει απαραίτητα και ιστορικές αλλαγές. Αν ήταν έτσι, όλοι οι ληστές θα έφερναν επαναστάσεις. Μπορεί η βία να είναι η εκδίκηση του ανόητου ή η ταραχή του μικροαστού. Αυτού που δεν θέλει την αλλαγή, αλλά φοβάται μην αλλάξει το σύστημα του μικρόκοσμού του που πιστεύει ως κόσμο.
Ο κανιβαλισμός δεν είναι η βία που θ’ αλλάξει τον κόσμο. Είναι η άρνηση του προσωπικού κόστους και της ευθύνης. Είναι η απώθηση, η άρνηση της πραγματικότητας που διαμόρφωσες μαζί μ’ ένα τσούρμο κομψευόμενους, λαμπερούς, αλλά άχρηστους βουλευτές.
Θεωρώ πως μοναδική λύση είναι να καταστραφεί αυτό το πολιτικό σύστημα. Μαζί με τις προσωπικές μας επιλογές που το ανέδειξαν. Αλλά αυτό δεν θέλει κανιβαλισμό. Θέλει ευθύνη. Δεν γίνεται άνθρωποι που δεν είπαν ποτέ στη ζωή τους ένα «όχι» αξιοπρέπειας να εκφέρουν ξαφνικά τα μεγάλα ιστορικά «όχι».

Πηγή: περιοδικό Lifo, τ. 267, 19 Οκτωβρίου 2011
http://www.lifo.gr/mag/columns/4307

Aπεργούμε, δηλαδή ηλίθια αυτοκτονούμε




Aπεργούμε, δηλαδή ηλίθια αυτοκτονούμε 
Χρήστος Γιανναράς

H Eλλάδα δεν λογαριάζεται πια κυρίαρχο κράτος, είναι περισσότερο από φανερό. H κυβέρνηση δεν κυβερνάει, εκτελεί αδέξια τις εντολές της «Tρόικας». H Bουλή δεν αυτενεργεί, ψηφίζει νόμους που υπαγορεύει με πνιγερούς εκβιασμούς η «Tρόικα». O,τι διαβάζαμε κάποτε στο βιβλίο της Nάομι Kλάιν και το θεωρούσαμε αμφίβολης εγκυρότητας υπερβολή, το ζούμε σήμερα στο πετσί μας, πανικόβλητοι.
Tο εφιαλτικότερο και από τον εφιάλτη είναι ο δικός μας πανικός που έχει τον χαρακτήρα συλλογικής παράνοιας: Zούμε την έξωθεν επιβαλλόμενη «θεραπεία - σοκ» μιας καταστροφής, και εμείς αντιδρούμε με τον φανατισμό της αλογίας ηλίθιου ανθρώπου – απεργούμε. Γκρεμίζουμε από μόνοι μας τους όρους της συλλογικής μας συνύπαρξης, καταστρέφουμε σαν μανιακοί την όποια κοινωνική περιουσία και το όποιο επιχειρηματικό δημιούργημα συμπολίτη. Kάθε συντεχνία θέλει να περισώσει προνόμια, να μείνει, μόνη αυτή, άθικτη από την καταστροφή. Kαι νομίζει ότι θα το πετύχει διαλύοντας τις προϋποθέσεις λειτουργίας κοινού βίου, καταστρέφοντας τους όρους της συνύπαρξης.
Mε τις απεργίες, κάθε μέρα, μήνες τώρα, αντιδρούμε στον πνιγμό σφίγγοντας ακόμα πιο βίαια τη θηλιά στον λαιμό μας. Aν κάποια διεθνή συμφέροντα εκμεταλλεύονται τα εγκλήματα φαύλων και ανίκανων κυβερνήσεων που εμείς ψηφίζουμε, αν μεθοδεύουν την «αναμόρφωση» της οικονομίας μας καταστρέφοντας τον παραγωγικό δυναμισμό της χώρας, εμείς σπεύδουμε να πλειοδοτήσουμε σε καταστροφή. Aν το ευρωπαϊκό «διευθυντήριο» και το δυσώνυμο ΔNT θέλουν την ανάταξη της ελλαδικής οικονομίας με όρους βίαιης απαξίωσης, εμείς τους προσφέρουμε, σαν ανεγκέφαλοι κρετίνοι, έτοιμη στο πιάτο την απαξίωση.
Eίναι κυριολεκτικά παρανοϊκό: Ποιον φαντάζονται ότι ζημιώνουν ή εκβιάζουν οι παντοδαποί κάθε μέρα απεργοί στο χρεοκοπημένο ελλαδικό κράτος; Aπό τους όγκους των σαπισμένων σκουπιδιών στους δρόμους, την καθημερινή παράλυση κάθε κοινωνικού μέσου μεταφοράς, τις δίχως έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας πτήσεις αεροπλάνων, τα κλειστά σχολειά και τα υπό «κατάληψιν» υπουργεία, θίγεται μήπως η «Tρόικα», δυσχεραίνεται στο παραμικρό η απάνθρωπη πανουργία του ΔNT; Mήπως ταλαιπωρούνται, έστω και ελάχιστα, οι αχρείοι εγκληματίες της επαγγελματικής πολιτικής στη χώρα μας; Oι απεργίες βασανίζουν μόνο το κοινωνικό σώμα και προπάντων τη φτωχολογιά, τον ανήμπορο, αδύναμο πολίτη. Eίναι μια στυγνή, σαδιστική ομηρεία ανθρώπων από αδίστακτους συνανθρώπους.
Bασανισμός άσκοπος, βία τυφλή, δίχως ίχνος λογικής επιδίωξης: Eνας κράτος που, από μέρα σε μέρα, απλώς αναβάλλει τη γενική «στάση πληρωμών», απαιτούν οι απεργοί να συντηρήσει κραυγαλέας αδικίας προνόμια. Δεν ζητούν ακατανομή δίκαιη των ψιχίων πια του κρατικού κορβανά, απαιτούν άθικτες τις δικές της κάθε συντεχνία προνομίες. Aκυρώνουν κάθε ενδεχόμενο κοινωνικής συνοχής, συντονισμένης αντίστασης στον κοινό εφιάλτη.
Πρέπει και μπορεί να οργανωθεί αντίσταση στον εφιάλτη που ζούμε. Aλλά ο τρόπος, η πρακτική της αντίστασης δεν μπορεί να είναι η απεργία. Eίναι άλλη η λογική της απεργίας, άλλες οι προϋποθέσεις για να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Tο δηλώνει η ίδια η σημασία της λέξης: Aπέχω από το έργο, διακόπτω την εργασία, σταματώ την παραγωγή, για να ζημιωθεί ο ιδιοκτήτης του παραγόμενου προϊόντος και να εξαναγκασθεί σε ικανοποίηση των αιτημάτων μου. Oμως, όταν εργοδότης είναι το σύνολο κοινωνικό σώμα και το παραγόμενο (προϊόντα ή υπηρεσίες) είναι κοινό, κοινωνούμενο αγαθό, όταν ο εργαζόμενος έχει δεχθεί (με την υπογραφή του ή και με όρκο) να βιοπορίζεται υπηρετώντας το κοινωνικό σύνολο, τότε ο απεργιακός εκβιασμός γίνεται λογικά αντιφατικός, ανατρεπτικός των όρων λειτουργίας της συλλογικότητας. Γι’ αυτό και υπάρχουν νόμοι που οριοθετούν την απεργία των δημόσιων λειτουργών, υπάρχουν δικαστήρια που κρίνουν πότε μια απεργία είναι «παράνομη και καταχρηστική».
Mε τους όρους της ρεαλιστικής, όχι ρητορικής δημοκρατίας, δεν χωράει επιείκεια, ούτε οίκτος για τη σαδιστική ιδιοτέλεια, τη μεθοδικά οργανωμένη αντικοινωνική συμπεριφορά: Oι δημόσιοι λειτουργοί που απεργούν παράνομα και καταχρηστικά, απολύονται. H αυτονόητη απόλυσή τους είναι κοινωνική κατάκτηση ασύγκριτα πρωταρχικότερη από το δικαίωμα της απεργίας. Aυτή τη στοιχειώδη λογική της δημοκρατίας παραβιάζει και ατιμάζει η φασιστική λογική της κομματοκρατίας, τριάντα χρόνια τώρα, στην Eλλάδα – δεν απολύει ποτέ κανέναν εκβιαστή.
Για να βρεθούν άλλοι τρόποι κοινωνικής αντίδρασης στον σημερινό εφιάλτη, τρόποι διαφορετικοί από την απεργιακή αυτοκαταστροφή, χρειάζεται πρωταρχικά να ξεκαθαριστούν οι στόχοι: Tι θέλουμε ως κοινωνία να απαιτήσουμε, τι ακριβώς ζητάμε. Kαι η λογική (μοναδική δυνατότητα συν-εννόησης) λέει: Nα αποσυρθούν πάραυτα από τη διαχείριση της καταστροφής οι κυρίως υπαίτιοι και φυσικοί αυτουργοί της καταστροφής, οι επαγγελματίες κομματάνθρωποι και κάθε παρακεντές των σιχαμερών τους μαγειρείων. Θέλουμε μια υπηρεσιακή κυβέρνηση σοφών της οικονομίας, της διοίκησης, της διπλωματίας, να διαχειριστούν αναδημιουργικά την καταστροφή και να οδηγήσουν τη χώρα σε Συντακτική Eθνοσυνέλευση για καινούργιο Σύνταγμα απελευθέρωσης από τον ζυγό της κομματοκρατίας.
Aυτοί είναι οι στόχοι που υπαγορεύει η λογική των κοινωνικών (όχι συντεχνιακών) προτεραιοτήτων. H ίδια λογική που αποκλείει ως μέσο επιδίωξης και των αγιότερων στόχων την αυτοκτονική απεργία, την οποιαδήποτε μίμηση μεθόδων, νοοτροπίας και ήθους των σημερινών συνδικαλιστών του δημοσίου, τυράννων του κοινωνικού σώματος. Aν είναι ξεκάθαροι οι στόχοι, ξεκάθαρο και το τι πρέπει οπωσδήποτε να αποφευχθεί, τότε μόνο η κοινωνική δυναμική θα γεννήσει τις συγκεκριμένες πρακτικές, τους τρόπους και τα μέσα για να επιτευχθούν οι στόχοι. Kάθε a priori υπόδειξη εύκολα γλυστράει στην ηθικολογία ή σε ουτοπικούς ψυχολογικούς συνεπαρμούς. Nα υποδείξεις λ.χ. φανατισμένο πείσμα για σοβαρή δουλειά με αυτο-οργάνωση των εργαζόμενων σε κάθε πτυχή της κρατικής μηχανής, ή μια απεργία πείνας δεκάδων χιλιάδων πολιτών, με θυσιαστική ετοιμότητα, στο Oλυμπιακό Στάδιο, είναι μόνο άγονα γεννήματα του μυαλού.
Mόνο ξεκάθαροι στόχοι επιδιώξεων και αποφυγών ενδέχεται να γεννήσουν τρόπους δράσης.

Πηγή: εφημερίδα «Η Καθημερινή», 23 Οκτωβρίου 2011
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_23/10/2011_460288

26.10.11

Μήπως να ξανασκεφτούμε;


Καλά μεσάνυχτα Έλληνες



ΠΡΟΣΩΠΑ
Καλά μεσάνυχτα Έλληνες
Αχιλλέας Βλάχος*


Ανήκω στη γενιά των 35ρηδων, είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και προσπαθούσα μέχρι πρότινος να δημιουργήσω μια αξιόλογη οικογένεια, σύμφωνα με τα πρότυπα των γονιών μας σε μια πιο εξελιγμένη έκδοση.
Σπίτι επιπλωμένο, δουλειά υποσχόμενη, δυο αυτοκίνητα, μια μηχανή μεγάλου κυβισμού, οικιακές συσκευές τελευταίας τεχνολογίας, τηλεόραση 50’’, αποκωδικοποιητές με τεράστια πιάτα, σκύλο στο σπίτι -λυκόσκυλο βέβαια, φύλακας πιστός να τα προσέχει όλα αυτά και αρκετά πράγματα ακόμα που δηλώνουν τη βλακεία που με (μας) διακατέχει τα τελευταία 10-12 χρόνια.
Η Ελλάδα μας δεν βρίσκεται σε κρίση.
Η Ελλάδα μας έχει τον ομορφότερο ήλιο και θάλασσα στον πλανήτη όπως έλεγε και ο Ελύτης. Δάση και τοπία απαράμιλλης ομορφιάς και κάλλους. Το πιο σύνθετο και αρμονικό σύμπλεγμα νησιών στον κόσμο με απίστευτη βιοποικιλότητα. Ιδανικό κλίμα αγκαλιάζει την Ελλάδα μας εκατομμύρια χρόνια τώρα.
Συνθήκες διαβίωσης που δύσκολα μπορούν να περιγραφούν με λέξεις. Άνθρωπος-φύση σε απίστευτο συνεταιρισμό.
Πλούσια ιστορία που μουσεία και οικονομίες σε όλον τον κόσμο ζουν από τα εκθέματα του ελληνικού πολιτισμού.
Η Ελλάδα μας ΔΕΝ βρίσκεται σε κρίση.
Οι Έλληνες βρισκόμαστε σε κρίση. Όλοι μας προσπαθήσαμε να πάρουμε- άλλος λίγο, άλλος πολύ- από την ωραία πίτα των ωραίων χαρτονομισμάτων euro που μας προσφέρθηκε από τους ευρωπαίους φίλους μας ώστε να εκσυγχρονιστούμε και να προοδεύσουμε.
Να διοργανώσουμε Ολυμπιακούς Αγώνες, να φτιάξουμε αεροδρόμια, δρόμους, γέφυρες, ανώγεια και κατώγια.
Και τι φτιάξαμε; Τίποτα!
Οι ευρωπαίοι φίλοι μας τα φτιάξανε. Το ξέρανε ότι αυτοί θα τα φτιάξουνε και θα τα καρπώνονται. Και εμείς το ξέραμε. Εμείς οι Ελληνες φτιάξαμε τα σπίτια μας και μόνο αυτά χωρίς να μας ενδιαφέρει τίποτα άλλο.
Πήραμε τα δάνεια μας από τους φίλους μας τραπεζίτες, συμπληρώσαμε και από το αποθεματικό των γονιών μας που οι άνθρωποι τα φυλάγανε για μια δύσκολη στιγμή, κάτσαμε και σε έναν μισθό επάνω και είπαμε χαϊδεύοντας την κοιλίτσα μας: “Καλά είμαστε”.
Καίγονται τα δάση; Ρυπαίνεται η θάλασσα; Ξένοι φίλοι επενδυτές αγοράζουν τα νησιά της Ελλάδας; Γερμανοί, Αγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι εκμεταλλεύονται τον ήλιο μας με φωτοβολταϊκά και τα καρπώνονται;
Κινέζοι παίρνουν λιμάνια; Γερμανοί αεροδρόμια; Γάλλοι δρόμους;
Ξένοι δημοσιογράφοι χλευάζουν τον πολιτισμό μας;
Δεν μας ενδιαφέρει, είπαμε. Εγώ παίρνω τον μισθό μου, είμαι χλιδάτος, με λίγα λόγια απέξω από το σπίτι μου και ας είναι δέκα πόντους.
Μόνο που τώρα ήρθε και η σειρά μας. Ήρθαν να μας πάρουν και τα σπίτια μας και το μισθό μας. Αυτό ήταν. Αγανακτήσαμε, φωνάξαμε, αναστατωθήκαμε. Γιατί; Γιατί μπήκανε στο σπίτι μας. Δεν μας νοιάζει τίποτα άλλο.
Και ξαφνικά εμείς οι Ελληνες, όπως αυτοαποκαλούμαστε, με τις σημαίες στα χέρια, με την ορθοδοξία στα πλακάτ, με ωραία και πιασάρικα συνθήματα, χυθήκαμε στους δρόμους, συναντηθήκαμε με συμπατριώτες μας (τους γνωρίσαμε κιόλας γιατί μας ήταν άγνωστοι, μην πω αδιάφοροι), στις μεταξύ μας συζητήσεις (συνήθως στα καφέ με φρέντο 4 ευρώ) ανακαλύψαμε κοιτάσματα πετρελαίου, ουρανίου, θείου, θείας, μανιτάρια σε δύσβατες πλαγιές, εναλλακτικές μορφές ενέργειας, πράσινη ανάπτυξη μέχρι και φυσικό αέριο ακούστηκε.
Άλλοι, λέγανε να πάμε μετανάστες στο Βούπερταλ για μια καλύτερη ζωή.
Για να μην γίνομαι κουραστικός και στενοχωριέμαι γιατί η αλήθεια πονάει (πάντα πόναγε), μια λέξη θα πω: Περαστικά μας, ολόψυχα, κύριοι.
Τώρα αρχίζει σκληρό ροκ με μουσική που δεν επιλέγουμε εμείς, αλλά οι φίλοι μας ευρωπαίοι. Αυτό που χρόνια επιδιώκουν το πετύχανε χωρίς να πέσει ούτε ένας Ελληνας κάτω μαχόμενος.
Μας πήρανε την Ελλάδα μας. Αυτόν τον τόπο που μόνο οι προηγούμενοι από μας αγαπήσανε. Όχι εμείς.
Εμείς αγαπήσαμε τα σπίτια μας και τον σκύλο μας. Οι προηγούμενοι τους στέλνανε στην θάλασσα εάν θυμάται κανείς.
Γιατί πλέον τα βιβλία δεν γράφουν αυτές τις αηδίες. Οι τηλεοράσεις δεν τα παίζουν πια. Δεν είναι πιασάρικα.
Η Τζούλια, ναι, είναι θέμα. Η πατρίδα μας δεν είναι. Πάνε και οι παρελάσεις, σταματήσανε. Μην τυχόν και απροσανατολιστούμε.
Η κηδεία έγινε. Εμείς δεν το πήραμε χαμπάρι. Το μνημόσυνο κοντεύει. Και όπως κάνουν όλοι οι γνήσιοι λιποτάκτες, εμείς οι νεο-έλληνες την κάνουμε. Πάμε να φύγουμε να βρούμε άλλους τόπους. Καλύτερους. Θα προσαρμοστούμε. Εύκολα. Το έχουμε ξανακάνει.


Καλά μεσάνυχτα.


*Ο κ. Αχιλλέας Βλάχος είναι Μηχανικός Η/Υ
Πηγή: ειδησεογραφικό site nooz.gr, 12 Οκτωβρίου 2011 («Μένουμε ή όχι στην Ελλάδα της κρίσης;»)
http://www.nooz.gr/prosopa/feigo-i-menouuuuu

Ομορφιά!





http://www.flickr.com/photos/muraglia/6261516211/in/φωτοστρεαμ
Giulia Muraglia
http://muraglia.tumblr.com/